Rozgrzewające dania na jesienne i zimowe chłody
 
Lubisz chrupać? Chrup zdrowiej
Twarożek wiele ma imion
Wiosenna dieta pełna nowalijek
Warto doprawiać, ale czy warto solić?
Afrodyzjaki na Walentynki
Jedz ryby na zdrowie!
Rozgrzewające dania na jesienne i zimowe chłody
Błonnik – dla zdrowia i figury
Zioła w świątecznej kuchni
Pij czerwoną herbatę
Jak najdłużej zachować witaminy w żywności
Na przejedzenie
Zrzuć zbędne kilogramy
Gotuj bez pośpiechu
A może tak jajko?
Na niestrawność i zaparcia dobry jest... len
Sezam w Twojej diecie
Jedz regularnie!
Jedz kiełki na zdrowie!
Dieta przed egzaminem
Wybierz najlepszy olej
Co kryją w sobie pełne ziarna
Kobieta pod napieciem
Cholesterol nie jest zły
Schudnij do Sylwestra, wykorzystaj ostatnie tygodnie!

Jesień jest kolorową i pełną uroków porą roku, ale coraz zimniejsze dni, chłodne wiatry i deszcz, sprawiają, że częściej marzymy o gorącej kąpieli i ciepłej kołdrze. Wyziębiony organizm łatwiej poddaje się atakom drobnoustrojów, przez co jesienią dochodzi do większej liczby infekcji. Dlatego w tym okresie zwróć szczególną uwagę na to, co znajduje się na Twoim talerzu. Podczas jesiennych dni i wieczorów gorąco polecamy ciepłe dania i napoje, które dzięki odpowiednim przyprawom doskonale rozgrzeją Twój organizm.

Jeśli jesienią chcesz mieć dużo energii, ale jednocześnie dbasz o figurę, to potrawy, które wybierasz nie powinny być zbyt tłuste – dania z dużą ilością tłuszczu dłużej się trawią i dają nieprzyjemne uczucie ciężkości, a jednocześnie bezpośrednio wpływają na Twoją sylwetkę systematycznie zwiększając obwód talii i bioder. Twoje jesienne dania powinny mieć jak najwyższą wartość odżywczą. Zadbaj więc o to, by produkty z jakich przygotowujesz potrawy zapewniały organizmowi odpowiedniej ilość białka, witamin i składników mineralnych, a także złożonych węglowodanów. W Twoim jesiennym menu nie może zabraknąć posiłków ciepłych, które nie tylko rozgrzeją Cię w chłodne dni, ale też poprawią ukrwienie przewodu pokarmowego zapewniając mu prawidłowe funkcjonowanie i lepsze wchłanianie składników odżywczych. Ciepłe dania są też bardziej sycące od zimnych dlatego na dłużej zaspokajają głód. Postaraj się więc codziennie zjeść przynajmniej jeden ciepły posiłek – może to być obiad w ciągu dnia lub lekka, ale ciepła kolacja po powrocie do domu. Staraj się jeść powoli, delektując się smakiem przygotowanych dań.

Niektórzy błędnie uważają, że przygotowanie ciepłego posiłku zajmuje dużo czasu i wymaga sporo pracy. Nic bardziej mylnego – pożywne i niskokaloryczne danie możesz zrobić szybko i prosto, nawet jeśli wracasz zmęczona z pracy. Wystarczy filet z chudej ryby np. soli czy dorsza (może być mrożony). Posyp go mieszanką ziół i przypraw Kamis Fit Up! Do ryb i owoców morza. Potem zawiń w folię aluminiową i włóż do piekarnika rozgrzanego do temp. ok. 1800C. Po ok. 20 minutach pyszna ryba jest gotowa. Możesz zjeść ją z surówką z kwaszonej kapusty lub pomidorów albo z zieloną sałatą doprawioną jednym z sosów sałatkowych Kamis Fit up!. Szybko, pysznie i rozgrzewająco.
A co zjeść, by rozgrzać się w pracy? Możesz zabrać porcję rozgrzewającej zupy, którą szybko odgrzejesz w mikrofalówce, gdy tylko poczujesz się głodna lub zziębnięta – oto prosty przepis, który warto wypróbować:

Krem z kalafiorów:
Świeżego lub mrożonego kalafiora umyj, rozdziel na różyczki, wrzuć do garnka z małą ilością wrzącej, lekko osolonej wody i gotuj przez kilka minut. Kiedy kalafior jest już miękki, odłóż kilka różyczek, a pozostałe zmiksuj razem z wywarem warzywnym (jeśli chcesz mieć zupę bardziej gęstą – dodaj mniej wywaru, jeśli lubisz rzadszą – dodaj więcej wywaru). Dodaj łyżkę śmietany i 1,5 łyżeczki mieszanki przyprawej Kamis Fit up! Do zup i duszonych warzyw. Pozostawione wcześniej różyczki wrzuć do kremu, udekoruj natką pietruszki lub ciepłymi grzankami i gotowe. Prawdziwa, gorąca rewelacja. Jeśli znudzi Cię kalafior, zawsze możesz zastąpić go brokułami, cukinią lub innymi warzywami.

Bez względu na porę roku nigdy nie zapominaj o śniadaniu. Śniadanie da Ci energię na początek dnia i sprawi, że jesienny chłód nie będzie Ci przeszkadzał. Na jesienne poranki dobrym rozwiązaniem jest pożywna i rozgrzewająca zupa mleczna lub kanapka z lekkim twarożkiem doprawionym mieszanką przyprawową Kamis Fit up! Do twarożków, jajek i kefirów – zawarty w niej cząber ma silny, korzenny zapach, co pobudza apetyt i trawienie. Najlepiej jeśli całość popijesz szklanką ciepłego napoju np. herbaty w korzennymi przyprawami (np. z imbirem czy goździkami) i miodem.

Postaraj się w pełni wykorzystać naturalne dary jesieni. Ta pora roku obfituje w dynie, kabaczki, warzywa kapustne, kalafiory czy pomidory. Mając do dyspozycji tak duże możliwości wyboru łatwo wyczarujesz ciepłą, warzywną przekąskę na jesienne chłody. Komponując dania nie zapomnij o ich właściwym doprawianiu – do dań na ciepło zastosuj mieszankę przyprawową Kamis Fit up! Do zup i duszonych warzyw, a do sałatek dodaj jeden z sosów sałatkowych Kamis Fit up! Szczególnie polecamy Kamis Fit up! Sos sałatkowy Pobudzający, w którego skład chodzi m.in. papryka chili znakomicie rozgrzewające organizm i pobudzające przemianę materii.

Chili zawiera również cenne dla zdrowia witaminy (B1, B2 oraz C). Z kolei rozmaryn (zawarty w Sosie sałatkowym Odświeżającym Kamis Fit up!) ma właściwości lecznicze, pobudzające apetyt, poprawiające trawienie oraz wzmacniające organizm. W ten sposób doprawioną sałatkę możesz podać np. do mięsnych pieczeni. Rozgrzewające działanie ma także czosnek zawarty w wielu mieszankach przyprawowych Kamis Fit up! Czosnek wspomaga odporność organizmu i działa bakteriobójczo, co szczególnie dobrze sprawdza się w okresie jesienno-zimowym, gdy łatwo o przeziębienie. Czosnek korzystnie wpływa też na trawienie i nadaje ciepłym potrawom intensywny, przyjemny aromat.

A jeśli w ciągu dnia chcesz schrupać coś smacznego i zdrowego, co nie wymaga żadnego przygotowania i co najważniejsze – rozgrzewa, Kamis ma dla Ciebie specjalną propozycję - smaczne, chrupiące i naturalne chipsy owocowe i warzywne Kamis Fit up! Crisps. Chrupiące jabłka z cynamonem lub marchewka z imbirem stanowią lekką, zdrową i dobrze rozgrzewającą przekąskę.


Artykuł dostarczyła Poradnia Żywienia Foodline